ds. mienia komunalnego i rolnictwa

Inspektor ds. mienia komunalnego i rolnictwa – Mirosława Puchacz

tel. (86) 277-45-20 wew. 33

ZAKRES CZYNNOŚCI

1)      prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą, a w szczególności:

a)      koordynacja działań związanych z ochroną roślin uprawnych,

b)      prowadzenie spraw z zakresu zwalczania chorób zakaźnych zwierzęcych,

c)      nadzorowanie przestrzegania zakazu uprawy maku i konopi;

2)      prowadzenie spraw będących w kompetencji gminy wynikających z ustawy o lasach;

3)      współpraca z kołami łowieckimi;

4)      regulowanie stanu własności gminy (aktualizacja danych z ewidencją gruntów i budynków oraz zapisami ujawnionymi w księgach wieczystych);

5)      prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji;

6)      prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości i jej aktualizacja;

7)      prowadzenie ewidencji budynków i budowli stanowiących własność gminy;

8)      regulowanie spraw własnościowych pod drogi publiczne;

9)      prowadzenie spraw związanych z obrotem nieruchomościami mienie komunalnego. Nabywanie, sprzedaż, użytkowanie wieczyste, w tym naliczanie opłat za wieczyste użytkowanie oraz ich egzekwowanie,

10)  prowadzenie spraw związanych z zakładaniem i aktualizacją ksiąg wieczystych, obciążanie i zwalnianie z obciążeń hipotecznych i innych wpisów;

11)  przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd i naliczanie opłat z tego tytułu;

12)  prowadzenie spraw związanych z przysługującym gminie prawem pierwokupu nieruchomości;

13)  regulowanie stanu własności byłego mienia gromadzkiego;

14)  prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami gruntowymi;

15)  prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniami i umowami przekazania gospodarstw rolnych;

16)  prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniami nieruchomości;

17)  prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości;

18)  przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;

19)  prowadzenie spraw związanych z przeznaczaniem gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne;

20)  prowadzenie spraw związanych z rekultywacją gruntów;

21)  wykonywanie zadań wymienionych w ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne, należących do kompetencji gminy, w tym: prowadzenie spraw związanych z naruszaniem stosunków wodnych, z ochroną przed powodzią i suszą, z użytkowaniem gruntów pokrytych wodami stanowiących własność Skarbu Państwa, prowadzenie ewidencji zbiorników wodnych i nadzór nad nimi oraz współpraca z Gminną Spółką Wodną;

22)  współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencją Nieruchomości Rolnych, Agencją Rynku Rolnego oraz Izbą Rolniczą;

23)  opracowywanie, koordynacja działań i nadzór nad realizacją Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

24)  prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu przeciwdziałania narkomanii, w tym z opracowaniem projektu i realizacją Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii

25)  prowadzenie spraw, należących do kompetencji Wójta Gminy wynikających z przepisów ustawy prawo geologiczne i górnicze i przepisów wykonawczych, w tym opiniowanie koncesji, nadzorowanie wnoszenia opłat eksploatacyjnych, prowadzenie ewidencji wyrobisk i przechowywanie dokumentacji;

26)  naliczanie opłat adiacenckich w związku ze scaleniem i podziałem nieruchomości.

27)  prowadzenie całokształtu spraw z zakresu ochrony zdrowia ludności;

28)  wykonywanie zadań dotyczących ochrony zwierząt, a w szczególności:

a)      wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem opieki bezdomnym zwierzętom i ich wyłapywaniem oraz związanych z zapobieganiem i zwalczaniem wścieklizny,

b)      załatwianie spraw i przygotowywanie projektów zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne,

c)      współpraca ze służbami weterynaryjnymi.

Metryka strony

Udostępniający: Zbigniew Zapert

Wytwarzający/odpowiadający: Aleksandra Sakowska

Wprowadzający: Aleksandra Sakowska

Data wprowadzenia: 2012-02-22

Data modyfikacji: 2017-03-06

Opublikował: Aleksandra Sakowska

Data publikacji: 2012-02-22